sobota, 12 października 2013

Jak zrobić sample bębnów?

Przy okazji nowej wersji Triggera 2.0   od Slate Digital wpadłem na pomysł, by pokazać jak sprawnie można przygotować swoje własne sample by później stworzyć swoją własną bibliotekę w Drumagog, Slate Trigger czy w innym programie tego typu.

Pokażę tylko jak można przygotować sample z pojedynczego ujęcia mikrofonowego, budowanie biblioteki to osobny temat.

Jak się za to zabrać?

Kończymy sesję nagraniową perkusji, mamy jeszcze chwilę więc nagrywamy sobie pojedyncze uderzenia z różną dynamiką poszczególnych elementów zestawu. Poniżej screen z sesji, w której zarejestrowałem jeden z tomów.


Interesuje mnie tylko track "t2" i plik t2_21, który otwieram w sample editor (podwójne kliknięcie) w celu utworzenia hitpoint'ów  oraz "slices" (opcja Create Slices):

Po wykonaniu tego tak będzie wyglądał "event" obrobionego fragmentu:

A po podwójnym kliknięciu otworzy się Audio Part editor w którym edytujemy poszczególne sample (fade in, fade out, długość itd.). Tak to wygląda po edycji:

Następnie wybieram opcję event or range as region:

i określamy jak mają być nazwane utworzone regiony:

Otwieramy teraz "Pool" (ctrl+P) i wyszukuje plik o nazwie t2_21, przy którym jest znaczek +. Gdy go rozwiniemy zobaczymy wcześniej utworzone regiony nazwane według wybranego schematu:

Zaznaczam regiony i z menu Audio wybieram "Bounce selection". Program zapyta się o folder docelowy. Po wszystkim we wskazanym folderze mamy eleganckie sample gotowe do stworzenia swojej własnej biblioteki na miarę Stevena Slate'a:





Enjoy!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz