Pokażę tylko jak można przygotować sample z pojedynczego ujęcia mikrofonowego, budowanie biblioteki to osobny temat.
Jak się za to zabrać?
Kończymy sesję nagraniową perkusji, mamy jeszcze chwilę więc nagrywamy sobie pojedyncze uderzenia z różną dynamiką poszczególnych elementów zestawu. Poniżej screen z sesji, w której zarejestrowałem jeden z tomów.
Interesuje mnie tylko track "t2" i plik t2_21, który otwieram w sample editor (podwójne kliknięcie) w celu utworzenia hitpoint'ów oraz "slices" (opcja Create Slices):
Po wykonaniu tego tak będzie wyglądał "event" obrobionego fragmentu:
A po podwójnym kliknięciu otworzy się Audio Part editor w którym edytujemy poszczególne sample (fade in, fade out, długość itd.). Tak to wygląda po edycji:
Następnie wybieram opcję event or range as region:
i określamy jak mają być nazwane utworzone regiony:
Otwieramy teraz "Pool" (ctrl+P) i wyszukuje plik o nazwie t2_21, przy którym jest znaczek +. Gdy go rozwiniemy zobaczymy wcześniej utworzone regiony nazwane według wybranego schematu:
Zaznaczam regiony i z menu Audio wybieram "Bounce selection". Program zapyta się o folder docelowy. Po wszystkim we wskazanym folderze mamy eleganckie sample gotowe do stworzenia swojej własnej biblioteki na miarę Stevena Slate'a:
Enjoy!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz